insideinformation

God knows got to make it on my own

dödstraff är ett lindrigt straff

Kategori: Bittra tankar

Jag spenderade min helg i Åhus utan någon större kontakt med ”omvärlden”. Jag förstod att något hade hänt, något fruktansvärt. Snacket gick fram och tillbaka. Jag fick ett sms av min mamma om en terrorattack i Norge. Det jag inte förstod vad vidden av denna tragedi.
Igår läste jag igenom tidningen och detaljerna chockade mig. Jag hade en underbar helg med vänner och släkt men all lycka, all glädje man känt över att komma bort ifrån sitt vanliga liv försvann. Det regnade hela helgen. När jag festade tänkte jag inte på det. Det var bara tråkigt väder. Men igår förstod jag att det är himmelen som grät över de 93 liv som slocknade i fredags. Självklart har detta berört många, många diskussioner runt omkring, underbart mycket stöd till alla drabbade. Men igår läste jag den dummaste kommentaren på länge ” men jag kände inte dem, varför bry sig då? ” . Nej många kände dem inte, MEN många gjorde och det måste man respektera. Och som medmänniska känner jag en fruktansvärd sorg över dessa jämngamla personer som hade sin framtid framför sig. Precis som vi andra hade de drömmar och hopp om sitt liv. De kommer aldrig få en framtid. Den berövades våldsamt ifrån dem i fredags.
Jag har fällt tårar och tänt ljus för offren i Norge. Jag kan verkligen inte sätta ord på hur fruktansvärt jag tycker detta är. Som medmänniska och Socialdemokrat svider det i hjärtat på en. Och någonstans i den här sjuka historian bottnar det i rasism, okunskap, rädsla men också en väldigt väldigt störd människa. För detta är inte politik, när våldet kommer in slutar det vara politik. Detta var en beräknande psykopat som förtjänar att sitta i en grotta resten av livet, tillräckligt med mat för att överleva men ändå känna hunger, tillräcklig med vatten för att överleva men för att känna törst. Total mörker. Det förtjänar det svinet. Döden skulle ge honom frid och det förtjänar han inte. Dödsstraff är ett lindrigt straff. Jag vill se svinet lida tills dagen han dör av hög ålder.

All min kärlek går till alla människor som fick sätta livet till för en sjuk mans fantasi om en ” bättre värld ” . Jag brukar inte be men jag ber för er, för era familjer, för era vänner & för de överlevande.

vi ses i nangijala

Kommentarer


Kommentera inlägget här: