insideinformation

God knows got to make it on my own

våren 2012!

Kategori: Allt och inget

info om min kära vår!

Skrivet av agneslindblad den 09/5/12 - 22:33

Hejhej kära blogg!

var ett tagsen jag skrev här och som vanligt har det hänt en del i mitt liv.

Hade en väldigt skakig period i början av 2012, mådde verkligen inte bra psykiskt.

Mycket beroende på trasiga relationer omkring mig, pga min fysik & för att jag hade en nära vän som blev våldtagen och svinet som gjorde det kom undan.

Den här killen som gjorde det var en kille som många av mina vänner umgicks med och som jag själv umgåtts med en del. Men som de flesta svaga individer så började han missbruka olika droger. Sorgligt att drogerna ska förstöra någon som kunde fått ett helt annat liv. Men idag är jag glad att han är en missbrukare för då finns ju chansen att han faktiskt kommer gå olycklig tills dagen han tar en dos för mycket. Det är åtminstone straff nog för vad han gjort.

Som de flesta vet så är jag väldigt principfast och jag säger ifrån när något är fel. Detta var ju mer än fel så jag börja ifrågesätta hur mina närmsta polare kunde fortsätta umgås med honom trots hans tunga missbruk och en våldtäkt på hans samvete. Tillslut insåg jag att den person jag skulle ifrågesätta var mig själv, hur fan kan jag välja att umgås med personer som inte vågar stå för något? inte ens när någon blir skadad för livet?

Men det var jobbigt att inse att jag kan inte förändra dem, men att jag var tvungen att utesluta dem ur mitt liv. Under en kväll försvann många polare ur mitt liv och 1 av dem var min bästa polare sen många år tillbaka. En person som jag älskar något grymt mycket, en person vars familj är en av de underbaraste familjer som finns på denna jord. Men för min egen skull var jag tvungen. Men jag tänker på honom ofta, hoppas och ber på att han kämpar på. Kvittar hur besviken jag är på honom, kommer aldrig sluta bry mig.

Efter det kaoset så började jag träna, har tappat mer än 1/3 av mitt mål och vägrar ge mig !  i sommar så kommer jag ha nått mitt mål och jag kommer förmodligen börja träna boxning eller någon kampsport då. Nu är det att tappa extra kilona och träna bort rökarkondisen ( har ju slutat röka )

alla mina relationer med personer jag älskar är jätte bra igen!

Så min vår har blivit väldigt positiv!

färgat håret blont och klippt ca 40cm av håret. Det kändes i hjärtat ;)

Nu 3 månader efter min ”hårresa” började så har jag en väldigt fin blond färg och trivs skit bra i nya frillan!

Skolan går jätte bra, de höga betygen rullar in och jag blir nöjd!

& har haft praktik nu i vår där jag fick VÄRLDENS bästa handledare! gud vad nöjd jag är med den praktikperioden.

Även fått sommarjobb där, så himla roligt! ser verkligen fram imot det.

Och nu när allt flyter på så tror ni väl att ni har sett det sista av den bittra Agnes? ICKE! jag kommer alltid vara en bitter människa, jag är för smart för att gå omkring lycklig hela tiden.

Tycker folk är idioter och tycker att mina vänner är dem största idioterna ibland, men fan jag tycker ju om dem så ska inte vara för hård heller!

Nej nu ska jag kolla på The vampire diaries och dräggla!

 

agge”””Om du kan få en flicka att skratta, då kan du få henne att göra vad som helst ”

Kommentarer


Kommentera inlägget här: