insideinformation

God knows got to make it on my own

Yrkesroll & självinsikt

Kategori: Allt och inget

Det största problemet folk har är de har ingen självinsikt.
Att kunna inse hur man är som person, ens svagheter men även ens styrkor.
Att jag skriver om frisörstudenter som inte sköter sitt hår är kaos.
Men jag har åtminstone självinsikt nog att veta att jag hade varit en äkta hycklare ifall jag gått och utbildat mig inom idrott eller dietist , jag är en knubbig tjej, varför skulle folk lyssna på mig när jag inte lever det jag lär?
Hade ni lyssnat på en läkare som arbetar med kol ifall han/hon rökte?
Hade ni lyssnat på en dietist som inte var i form?
En lärare som inte kan något?
Ett vårdbiträde som inte fungerar socialt?
En polis som är kriminell?
Osv osv har många fler exempel men you get the point.
Nu var jag lite väl hård mot dessa tjejerna, tydligen tog de väldigt illa upp. & ja jag skrev inte det för att vara snäll men jag ångrar inte att jag skrev det. Kunde formulerat mig bättre möjligtvis. Så att inte en individ kände sig utpekad.

Men framför allt så har man en yrkesroll, kan man inte hantera den. Tänk om och tänk rätt då.
& jag har inget otalt med
Frisörlinjen i sig. Hade det inte varit för Polhem så hade jag inte haft världens bästa frisör!:)
Men tänker påminna er som kallat mig det ena & det andra. Det är skillnad på yttrandefrihet och kränkning
Ni är över 18år tjejer,en anmälan svider.

Men ja nog skrivet om detta!
Haft en sjukt bra dag i skolan med tjejerna och pojkarna!
Solen gör mig grymt glad.
Fixat mitt ID idag också.
Och lite smoothie i stan hann jag Alex, Romans och Micke med.
Nej nu ska jag göra så jag behåller mitt A i svenska!

-Agnes

Kommentarer


Kommentera inlägget här: